Öppna bibliotek. Biblioteken är öppna igen, men med begränsad service, kortare öppettider och andra restriktioner. Adolfsberg, Baronbackarna, Hovsta och Norrby kommer fortsatt hålla stängt t.o.m. 30 april, med eventuell förlängning. Läs om restriktionerna här. Läs vår F.A.Q - vanligt förekommande frågor om biblioteken under

6097

Dina lån lånas om automatiskt, Använd våra självbetjäningsautomater och bokinkast för lån och återlämning. Om bibliotekets förändrade service / Låna och logga in; Låna och logga in. Logga in i Mina lån. Beställ artiklar och fjärrlån. Ansök om bibliotekskort. Använda Wifi på biblioteket. Låna på biblioteket.

Har du glömt din PIN-kod är du välkommen att kontakta oss, så skapar vi en ny. Mina lån Du som inte är student eller anställd vid Linköpings universitet, LiU, kan få ett bibliotekskort om du ansöker via formulär på bibliotekets hemsida. För att få ett bibliotekskort ska du ha fyllt 15 år och visa giltig fotolegitimation och kunna ange en adress i Sverige. Du kan alltid kontrollera återlämningsdatum på dina böcker på Mina lån. OBS! Automatiska omlån gäller ej kursreferensböcker eftersom de bara kan lånas över dagen. Kontakta gärna biblioteket om du har frågor!

  1. Michaela augustsson instagram
  2. Svensk pianist fodd 1936
  3. Almevik linkoping
  4. 42 4k

Linköpings universitetsbibliotek (LiUB) är ett forskningsbibliotek som (som driver open access-förlaget Linköping University Electronic Press - LiU E-press.) ”Biblioteket integrerat i utbildningen: mina år på MB och HUB [Elektronisk resurs]”. Det komplette Liu Bibliotek öppettider Norrköping Samling af billeder. fotografi. Bibliotek Liu Mina Lån fotografi. go.

Mina lån är Linköpings universitetsbiblioteks självbetjäningstjänst för att hantera lån och reservationer. Genom Mina lån kan du till exempel låna om böcker. Sök i UniSearch, DiVA eller Libris.

Det komplette Liu Bibliotek öppettider Norrköping Samling af billeder. fotografi. Bibliotek Liu Mina Lån fotografi. go. November 2019 – Aktuellt på Biblioteket 

Övriga lånebestämmelser. Lånekortet är en personlig värdehandling. Det innebär att du är ansvarig för alla dina lån, bokningar via lånekortet, PIN-kod samt datasökningar.

Mina lån. Låna om böcker och köa på utlånade böcker via webben. Nästa: Sök artiklar i databaser >> Last Updated: Sep 15, 2020 12:00 PM Biblioteket på liu.se Biblioteket Söka och låna Databaser Guider och stöd Publicering. Följ oss Twitter Instagram Aktuellt på biblioteket.

Bibliotek liu mina lån

Pin-kod skaffas på biblioteket. Övriga lånebestämmelser. Lånekortet är en personlig värdehandling. Det innebär att du är ansvarig för alla dina lån, bokningar via lånekortet, PIN-kod samt datasökningar. För att låna film och TV-spel behöver du ha fyllt 15 år. Det går att ha max fyra samtidiga lån av TV-spel. Se dina lån och återlämningsdatum i Mina lån.

Detta gäller till och med den 13 juni 2021. På kursreferensböcker gäller temporärt 3-dagars lån. OBS! återlämna kursreferensböcker på samma bibliotek där de lånats. Mina lån Coronaviruset och covid-19: Begränsad service och begränsade öppettider. På söndag 11 april 10.00-18.00 utförs underhåll i bibliotekets datorsystem.
Sten axel ahlstrand

Man loggar in genom att ange lånekortsnummer eller personnummer, namn och pin-kod. Man kan också aktivera sin Lånehistorik , om man vill spara en lista över vad man lånat eller Spara sökningar om man vill få ett e-post meddelande när något nytt som matchar sökningen köps in. Liu bibliotek Mina lån - Linköpings universitetsbibliote . Mina lån är Linköpings universitetsbiblioteks självbetjäningstjänst för att hantera lån och reservationer.

Regina. Samlad söktjänst för KB:s tryckta material och en mängd externa databaser. I Regina kan du söka efter böcker, tidskrifter, artiklar och andra publikationer som KB ger tillgång till.
Postnord trelleborg

Bibliotek liu mina lån




Du kan alltid kontrollera återlämningsdatum på dina böcker på Mina lån. OBS! Automatiska omlån gäller ej kursreferensböcker eftersom de bara kan lånas över dagen. Kontakta gärna biblioteket om du har frågor! Skrivet av: Maria Svenningsson, bibliotekarie, Vallabiblioteket

4 … Mina lån - självbetjäning dygnet runt. Genom tjänsten Mina lån kan du själv reservera böcker, låna om och se när det är dags att återlämna dina böcker. Här kan du även byta den pinkod som du använder i låne­automaterna.


Uber km rodado

Studenter, forskare & personal har tillgång till böcker, artiklar med mera. Vi ger undervisning & stöd för dina studier eller din forskning.

I bokhyllor står både skönlitteratur och facklitteratur. Sök i skolans bibliotekskatalog · Se dina lån och  Genom Mina lån kan du till exempel låna om böcker.